The Creative Pharaoh 2009 .. 2024 ... مدونة المهندس الفيزيائى حسن السيسى


اى جملة فى هذه المدونة انا كتبتها او اى حكاية انا حكيتها مهما كانت صغيرة او كبيرة استطيع اثباتها اما بمستند رسمي او مكالمة تليفون مسجلة او فيديو مسجل
المدونة 460 مقالة تقريبا ... 410 مقالة باللغة العربية و 50 مقالة باللغة الانجليزية و البومات مستندات و ادلة هامة جدا و عدة فيديوهات شخصية و تسجيلات صوتية
اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله ... و لا حول ولا قوة الا بالله ... و حسبى الله ونعم الوكيل ... وافوض امرى الى الله ان الله بصير بالعباد
00201276307556
=============================

Total Pageviews

Friday, April 25, 2014

الاعلان عن اطلاق قناة حســن السيـسى على اليوتيوب

---
---
                                                  
---
---                        
لقد فكرت فى تحقيق احد احلام حياتى من وانا فى الكلية و هو ان يكون عندى برنامج على فضائية يوما ما ... انا كان حلمى يكون عندى برنامج شبه يومى اسميه الصالون العلمى واستضيف فيه علماء مصر فى الداخل والخارج ايضا لمناقشة البحث العلمى فى مصر و تطويره و علاقة السياسة و الدين و المخابرات و الجيش بالبحث العلمى ... ولقد قررت ان اتوقف عن كتابة المقالات و التدوين على مدونتى مؤقتا وسوف اقوم بتسجيل فيديوهات و سوف انشرها على اليوتيوب على قناة حسن السيسى كبداية لتحقيق حلمى ... وايضا علشان اعود نفسى على الظهور امام الكاميرا والتحدث الى الناس صوت و صورة ... انا صليت الجمعة النهاردة وذهبت باللاب توب بتاعى الى بيت اختى وقمت بتسجيل اولى فيديوهاتى مع الدكتور ياسين ابن اختى ... هو طفل غاية فى الذكاء وحساس و حنين وانا بحب اولاد اخواتى كلهم كانهم اولادى ... هو اخواته البنات كبار فى الثانوى لذا هو عايش فى دور ديك البرابر ومدلعينه وعاملين لسيادته غرفة مخصوص للعب ... هو عسولة وعايش فى دور البلطجى مع اخواته ومع ابوه وامه لذا انا اتعودت اعامله بعنف شوية علشان احجم دلعهم شوية وعلشان يطلع رجل من صغره ويعرف ان فى حد لازم يخاف منه ويتعمله حساب لان تربية الصبيان خطيرة ... ابوه رجل محترم وكان عقيد مهندس فى الجيش لكن لما يكتر فى الكلام مع ياسين يقوم ياسين يقوله ماتنزل من على ودانى يا ابراهيم ... و بالمناسبة ابوه ايام ما كان لسة فى الجيش كان يجيب ياسين يغنى لى تسلم الايادى فى التليفون علشان يغيظنى ويضحكنى ... انا تقريبا عائلتى كلها انقلابيين و فلول وخصوصا والدى علشان اسمه السيسى وفرحان بالاسم ... انا فكرت ان يكون اول فيديو اسجله واجرب به برنامج الكمبيوتر الذى سوف استخدمه لتسجيل الفيديوهات يكون مع ياسين للذكرى لان الاعمار بيد الله وعاوزه يبقى يفتكرنى لانى بحبه جدا وهو اصغر طفل فى العائلة ... هو للاسف كان تعبان شوية النهاردة لانه عنده حساسية فى الصدر وبتتقلب عليه عند تغيير الفصول و مزاجه كان مش حلو فلم استطع ان اسجل حوار كامل معاه كما خططت وكما تعودت انا و هو ... امه وخالته واخواته البنات بذلوا مجهود كبير لاقناعه بالجلوس والكلام امام الكاميرا دون حركة كذا مرة لكن فشلنا للاسف ... اتوقع و اتمنى ان الفيديوهات التى سوف اسجلها فى بيتى و التى سوف انشرها تباعا فى الايام القادمة انها تكون اضافة للمسلمين ... 

سوف ابدا بنشر الفيدوهات التى سوف اسجلها بعد 72 ساعة ان شاء الله تعالى على هذه القناة فتابعونااااااااا ...